fbpx
Vaccin pentru creativitate 2.0 – TikTok – un nou canal de promovare a business-urilor

Vaccin pentru creativitate 2.0 – TikTok – un nou canal de promovare a business-urilor

by mindshub, October 22, 2020

Nu poți să-ți scoți din minte o melodie și nu ai idee unde ai mai auzit-o? Sunt peste 50% șanse să fie o melodie dintr-un videoclip de pe TikTok.

     Dacă nu ai auzit de această nouă aplicație, îți spun eu ce este. Cu peste 500 de milioane de utilizatori activi din toată lumea, TikTok este cea mai nouă și de succes platformă de socializare lansată de ByteDance, fiind o versiune îmbunătățită a Music.Ly. 

      Cum funcționează ? Nimic mai simplu. Alegi o melodie de fundal, setezi durata videoclipurilor, poate și un efect și lași creativitatea să facă restul. 

      De la conturi ale celebrelor branduri, precum Guess sau Fenty Beauty, până la canale de DIY sau divertisment sau chiar și contul unui anume “Mihai”, toate profită de acest mediu de promovare  pentru a interacționa cu proprii clienți prin videoclipuri scurte, reușind să ajungă la mult mai multe persoane decât în orice altă platformă de social media. 

     Cum ne ajută în promovarea business-ului?

      Da. Ai auzit bine. Tik-Tok nu e doar pentru a ne petrece timpul liber, pentru a ne distra sau pentru a râde de la clipuri amuzante. Mai poți face și marketing.

      TikTok încurajează crearea de conținut de calitate, nu de reclame, pentru conturarea unui spațiu în care, indiferent de dimensiunea sau de domeniul de activitate, companiile să poată fi descoperite de utilizatorii din peste 20 de regiuni. Prin interacțiunea cu aceștia, informațiile și cultura se transformă în trenduri care contribuie la creșterea audienței și respectiv, a brandului, măsurate în timp real de către instrumentele integrate a versiunii business.

      Pentru a se diferenția de alte platforme, TikTok expune utilizatorii la content creativ, autentic și captivant pe baza preferințelor și a categoriilor de videoclipuri vizualizate cel mai des. Deci, nu utilizatorul găsește conținutul, ci conținutul îl găsește pe utilizator, maximizând rata de apropiere de utilizatori, depășind cu mult numărul de persoane abonate la canalul brandului. 

      Fiind expuși la content-ul brandurilor sunt șanse mult mai mari ca utilizatorii să interacționeze cu postările, iar cei de la TikTok ne prezintă 3 motive pentru care această platformă este locul perfect pentru a-ți lăsa creativitatea să fie cartea de vizită a brandului tău:

 

  • Lasă-te descoperit, fiind tu însuți

 

     Pentru a avea succes nu trebuie să încerci să pari altceva decât ești, deoarece utilizatorii vor să vadă conținut autentic, reprezentativ pentru brand și pentru valorile pe care acesta le promovează, iar rezultatele nu vor înceta să apară. Secțiunea “For You” este destinată descoperirii unor potențiali fani ai brandului promovat, care se pot transforma în clienți loiali.

 

  • Feedback instant și stabilirea conexiunilor valoroase

 

     Cele mai multe branduri care postează regulat pe TikTok au parte de un engagement ridicat, care face ca ideile faine să nu treacă neobservate. 

     Pe lângă likes sau comentarii, postările pot să fie distribuite sau utilizatorii pot să creeze videoclipuri asemănătoare, care pot avea același scenariu și același fundal muzical. O nouă funcție, “React”, permite utilizatorilor să-și distribuie reacția la videoclipul postat, în același timp cu redarea acestuia, fiind doar una dintre multiplele moduri prin care brandurile primesc feedback instant de la urmăritori, într-un mod care nu este disponibil de obicei.

 

  • Trenduri dinamice în fiecare zi  

 

     E imposibil să nu întâlnești cel puțin un “Hashtag Challenge” prin toată aventura pe această platformă. Acestea ajung să fie distribuite de milioane de oameni din toată lumea și e o modalitate ingenioasă de a livra conținut organic către o comunitate în formare, care preia din valorile brandului.

     O poveste de succes în promovarea pe această platformă este campania recentă a celebrei case de modă Guess, cunoscută prin stilul inovativ, care a vrut să promoveze colecția de denim prin crearea unei imagini a brandului foarte încrezătoare și sexy, orientându-se spre generația Z.  

     Care a fost soluția ? Lansarea unui challenge pe TikTok, prin care toată lumea putea să își distribuie propriul videoclip cu hashtag-ul “InMyDenim”, prin care să arate cum poartă piesele din denim. Mai mult, Guess a dus acest challenge într-o direcție amuzantă și memorabilă prin prezentarea unei treceri de la o ținută deloc specială, într-una care atrage toate privirile, cu ajutorul denimului. Ce mai lipsește? Hmm… Pe lângă sloganul “Transform your outfit from a mess to best-dressed! All you need is denim!”, melodiaI’m a mess”, s-a potrivit perfect cu ideea de bază a challenge-ului. Odată cu lansarea campaniei, Guess a realizat și un brand takeover și a lansat videoclipurile a 4 influenceri pentru a demonstra cum au pus în practică ideea. Instant, videoclipurile au atras atenția, iar campania a devenit virală, adunând milioane de vizualizări, comentarii pozitive și videoclipuri realizate de fani. 

     Rezultatul ? Campania “InMyDenim” a adunat 10,5 milioane de vizualizări, 5.550 de videoclipuri realizate de utilizatorii TikTok, o rată de interacționare cu postările de 14,3% și peste 12.000 de noi urmăritori ai contului de TikTok al brandului Guess. Toate acestea în doar 6 zile. 

 

     Sper că te-am făcut curios despre modul în care TikTok te poate ajuta să-ți dezvolți awareness-ul și engagement-ul brandului tău și o să continui să cauți și mai multe informații despre acest topic. Dă-i o șansă acestei platforme și încearcă să îți promovezi business-ul prin content de calitate, într-o altă formă decât cea în care erai obișnuit până acum.
Și de ce nu, poate ne trimiți și nouă o secvență video cu creativitatea ta!