fbpx
Fake news – Capitolul 2. Suntem produsul propriilor decizii Partea 1: De ce fabrică oamenii știri false?

Fake news – Capitolul 2. Suntem produsul propriilor decizii Partea 1: De ce fabrică oamenii știri false?

by mindshub, November 15, 2020

In 2020 cel mai letal virus e Fake News

Principalul motiv pentru care oamenii generează știri false este pentru a creea un impact asupra publicațiilor,a interacțiunilor (like-uri,distribuiri, comentarii)astfel încât paginăsă fie accesată de câți mai mulți oameni.

Da. Și aici goană după like-uri.

Jurnalistul Canadian Craig Silverman spune: ”Un site de știri false poate publica o păcăleală, care devine virală și atrage atenția unui alt  site care o preia și o folosește ca fiind adevărată fără să menționeze proveniența acesteia”.

Partea I: De ce fabrică oamenii știri false?

Elaborarea și transmiterea de fake news, dincolo de intențiile lor, asumă un raport fructuos de reciprocitate între emițătorul și receptorul știrilor false. Mizele succesului fake news vizează de cele mai multe ori lupta pentru putere politică și economică. Știrile false sunt interiorizate în cadrul mecanismelor de „autopersuasiune” a partizanilor sau nepartizanilor unuia sau altuia dintre competitorii campaniilor electorale. 

Un lucru îmbucurător este faptul că se iau măsuri eficiente la nivel de social media.

Facebook, cea mai mare rețea socială din lume și-a îmbunătățit semnificativ eforturile pentru a combate ilegalitățile electorale. Un aspect important al reclamelor politice, care nu a mai fost fixat până acum în algoritmii de funcționare ai platformei, se împinge spre extremitate. La alegerile prezidențiale din Statele Unite, se speculează că echipa lui Donald Trump a plătit mai puțin pentru o reclamă deoarece un mesaj incendiar primește mai multe reacții de la utilizatori, iar acesta duce la prioritizarea lor creând un cerc ce poate fi exploatat chiar și azi.

Pe Instagram, e mult mai greu să depistezi știrile false deoarece informațiile sunt transmise sub formă de imagini, care sunt mult mai greu de găsit și semnalat.

Google a luat urmele Facebook-ului în ceea ce privește arhivele reclamelor politice. Compania a semnalat în jur de 400 de reclame în Regatul Unit, înregistrând o sumă de £32,000. Cele mai multe dintre acestea au apărut pentru partidul român PNL și a vizat britanicii sau a urmărit să câștige în fața alegătorilor cu expatriați.

Sursa: https://www.theguardian.com/media/2019/oct/06/will-fake-news-wreck-next-british-general-election 

 

Verifică-ți cunoștințele aici.