fbpx
Eu sunt inspirat. Ei de ce nu sunt?

Eu sunt inspirat. Ei de ce nu sunt?

by mindshub, April 10, 2020

Te și văd cum stai în fața noastră și zici frustrat:

“Okay, guys, mi-am găsit acea idee. Și acum ce ?”

Păi acum cam te dai în spectacol.

E un lucru frumos când ai încredere în tine, când îți vezi drumul în față pavat și ești atât de inspirat. Toată lumea e a ta, ai o idee, superman al creativității. Iarăși, lasă-mă să te dezamăgesc. Nu e suficient.  Nu, nu.

Chiar și cei mai independenți și bine puși pe picioare au nevoie de cineva alături. Că doar nu o să lucrezi toată viața singur, nu?

Azi vorbim despre cum să îi inspiri pe ceilalți. Cum să faci ca publicul să creadă în ideea ta și să nu fii văzut naiv. 

Am zis că te dai în spectacol. Hai să îți pregătim scena! 

 

 1. Prima întrebare care îți vine în mintea ta creativă: De Ce?

  De ce trebuie să organizăm acest spectacol? 

  Iartă-mă de banalitate, dar așa dobândești succesul. Îți începi o carieră și ai nevoie de oameni pe lângă tine, astfel încât să atingi un potențial maxim. Nu poți să impui pe cineva să te urmeze, trebuie ca ei să aibă dorința să te urmeze și dorința vine prin inspirație.

 

 2. Prin urmare : Cine?

  Cui îi trimitem invitație la spectacol? Cine să vină?

Te-ai gândit vreodată că poate problema nu e la tine atunci când oamenii nu cred sau nu sunt atât de entuziasmați pe cât te așteptai tu? S-ar putea să nu vorbești tu greșit, ci să vorbești în locul greșit, cu oamenii greșiti. Cu alte cuvinte, îți stabilești target audience.  Imaginează-ți că ești într-un market. Oamenii, evident, au interesul de a-și face cumpăraturile. Vii tu așa, dichisit și le vorbești despre o nouă aplicație de-a ta care i-ar ajuta să învețe o limbă străină mai ușor, zic și eu.

Care ar fi reacția?

“Omule…cumpăram niște portocale aici!”

Dacă nu vrem să fim alungați cu niște portocale, cum facem să găsim invitații perfecți pentru acest spectacol?

 Simplu. Te gândești ce oportunități oferă acea aplicație a ta, care sunt părțile ei forte și paralel acestui șir, plasează oamenii care ar fi interesați și unde ai putea să îi găsești.

Poate că nici nu trebuie să ieși din casă, huh?

 

3. Cum?

  Ce zici acum să îți facem decorul scenei ?

  Oamenilor le place să se simtă importanți. Le place să știe că o acțiune minoră a lor poate ajuta o comunitate, iar pentru a deveni versiunea lor la care visau, nu trebuie decât să te asculte pe tine. 

  Atunci când vorbești, nu îți da importanță ție (chiar dacă știi că ești super, bravo că ai făcut o aplicație inovativă!). Cei ce te ascultă ar trebui să se simtă importanți că accesează aplicația ta. 

Toate oportunitățile pe care le-ai scris, pune-le pe tavă ca și cum ai fi tu chelnerul și ei niște clienți la un restaurant de fițe. Asigură-te că le dai portocala de pe cel mai de sus raft. 

 Dar foarte important, nu inventa. O hiperbolă e bună, dar doar dacă nu o pui la ceva ce nu există. 

Keep that in mind. 😉

 

4 Și în final : CE ?

Dacă ai deja o scenă, nu vrei să evolueze deja cel pentru care toți au venit ?

Să iasă chelnerul!

 Și ce conține spectacolul?

Păi e chiar acea scară spre portocală. 

Începe ușor. Cu o istorie, o întâmplare pe care ai trăit-o și ai înțeles că îți trebuie o schimbare. Urcă pe următoarea treaptă și povestește procesul tău de căutare, de-a răscoli printre eventualele soluții. Ești deja mai sus, deci e și mai greu. Lasă oamenii să știe că ți-a fost și greu. Lasă să vadă ce eforturi ai depus pentru ei, ce sârguință. Cum ți-ai dus planul spre realizare și cum ai continuat să urci. Și apoi finish.  Spune că ți-a reușit și că merită. Aici vin și acele oportunități dar mai important, spune-le că încă mai ai nevoie de ajutor și ajutorul stă în oameni dornici de schimbare. Îți vor da ei acea mână de ajutor ? 

Da’ tu încearcă!